لال بلاگ

لال بلاگ

وقت خودتونو با خوندن این وبلاگ تلف نکنین.
لال بلاگ

لال بلاگ

وقت خودتونو با خوندن این وبلاگ تلف نکنین.

سال سگ

 

سال سگ بر همه ملت اعم از سگ و سوتک مبارک باد.

 

عاشق ترین پرنده ها

birds in love

BIRDS IN LOVE ? Margreet Ras

فروغ فرخزاد

 

هدیه

من از نهایت شب حرف می زنم

من از نهایت تارکی

واز نهایب شب حرف می زنم

 

اگر به خانه من آمدی

برای من ای مهربان چراغ بیار

ویک دریچه که از آن

به ازدحام کوچه خوشبخت بنگرم

 

کابوسهایی که تو به من دادی

 

 

  این همه کابوس

  از رواندازی باشد شاید که تو به من داده ای

  با طرح قورباغه و گلهای نیلوفر

  که هر شب در خوابهای من عروسی میکنند

  با هم

  با تار و تمبکی که آن سرش ناپیدا

  و این سرش، استخوانهای سرم را می ترکاند تا صبح

 

 

Be yourself

 

دزدی

من این دوتا شعر را از وبلاگ یک ناشناس برداشتم

و چون اجازه نگرفته ام شعر هاش رو بدون ذکر اسمش میارم.

 

رنگ آیینه رفته از آهم...

بوی سیگار می دهد ماهم!

دارد از پشت بام می افتد

آسمان...آسمان کوتاهم!

قهوه سر رفته است از چشمم

شیر می ریزد از گلوگاهم...

دست تاریک یک نفر خورده

بر تن کهکشان دلخواهم!

میهمان می کنم به یک بوسه

عقربی را که بر سر راهم...

*

یک فرشته مگر بیاید تا

دست های من و تو را با هم...

 ......................................

 

مرا به خواب خودت می بری ..یواش ببر

درخت سیب مرا ..با پرنده هاش ببر...

 

نیفته یه وقت

این عکس رو علی پورعباس برام فرستاده.

دستش درد نکنه.

قشنگه

علی پورعباس.

 

Look at my life

 

Grace Cavalieri (1937– )

Athletes

The first time I saw my American poems translated
I just stopped and studied
the hieroglyphics on the page,
tiny scribbles of black ink
saying twice
what was said before.
Then I knew
I would not leave this world
without loving some of it . . .
nothing reduced to a single truth . . .
all of one blood,
our words, music and lives coming together.
It was not that the stars had fallen down—
It was more that we didn’t need
the lamp which had gone out.
How separate we are in the dark
after the poem is gone.

© 2002, Grace Cavalieri, Cuffed Frays
  
   grateful acknowledgement to Argonne House Press

 

 

تنها

 

 

وکیل مدافع حیوانات پستی که نمی شناسی نشو.

                                                                        <هدایت>       

خودنویسی

دندان آلومینیومی

دستش درد نکند

آقای دندانپزشک

دندان گذاشته در دهانم

از جنس آلومینیوم

محکم و بادوام

 

هر وقت غذا می خورم

زبانم میخورد به دندانی از جنس آلومینیوم.

یکبار هم زنگ زده بودم به دوستی در شیراز

می خواستم بگویم سلام مهدی تازه چه خبر

که زبانم خورد به دندان آلومینیومی ام

حتی همین حالا هم دارم زبانم را میزنم به همان دندان

سمت چپ

محکم و با اعتماد به نفس 

دندانی که نشسته کنار دیگر دندانهایم

مثل یک جوجه غاز در میان جو جه های زرد یک مرغ خانگی

دوستش دارم

دندان تیز آلومینیومی